^Góra

  • Wyciąganie świec i wtryskiwaczy

    Zapieczony, urwany wtryskiwacz czy świeca żarowa?? zapraszamy do naszego serwisu. Posiadamy specjalistyczny sprzęt do wyciągania uszkodzonych wtryskiwaczy. Usługi świadczymy w naszym serwisie jak również u Klienta.

  • Mechanika Pojazdowa

    Naprawa samochodów w naszym serwisie to nie tylko szybko realizowane naprawy bieżące po uszkodzeniach eksploatacyjnych, ale również remonty kapitalne silnika i zawieszenia..

  • Oleje silnikowe GULF

    Jesteśmy dystrybutorem Oleju GULF na PODBESKIDZIU!

Gulf

ProletTm Serwis

ul. Żeromskiego 3
Bielsko-Biała 43-300

Telefon: 508-390-980
prolettmserwis@gmail.com

 

Godziny otwarcia

od poniedziałku do piątku:800-1800
soboty : 800-1400

Rodzaje olejów

Większość olejów silnikowych składa się z mieszaniny oleju bazowego oraz specjalnych dodatków uszlachetniających. Ich procentowy dobór może się różnić w zależności od producenta czy zastosowania gotowego oleju.

Na rynku u wszystkich znanych producentów występują trzy główne typy olejów: mineralne, pół syntetyczne oraz syntetyczne. Poniżej opiszę krótko każdy z nich.

Olej mineralny

Olej mineralny otrzymuje się z procesu rafinacji ropy naftowej. Rafinacja jest procesem oczyszczania i uszlachetniania substancji naturalnych w celu nadania im odpowiednich właściwości. Oleje mineralne są zwykle gęstsze i mają gorsze, i mniej stabilne parametry w porównaniu do olejów syntetycznych. Jednak nie są one tak złej jakości jak oleje produkowane kilka lat temu i wskazane jest ich używanie w silnikach starszych lub o dużym przebiegu. Zaleca się ich częstszą wymianę.

Olej syntetyczny

Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania. Jeżeli używamy oleju mineralnego w żadnym wypadku nie powinniśmy zmieniać oleju na syntetyczny lub półsyntetyczny. Grozi to rozszczelnieniem silnika i z dużymi wydatkami na jego generalny remont.

Nie ma norm określających, przy jakim przebiegu należy zrezygnować z oleju syntetycznego na rzecz półsyntetycznego lub mineralnego. Nawet jeśli silnik ma kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu, ale zużycie oleju mieści się w fabrycznej normie, nie warto zmieniać środka smarnego. Używanie gęstego oleju mineralnego w nowoczesnych silnikach to półśrodek odwlekający wykonanie remontu.

Olej półsyntetyczny

Olej półsyntetyczny jest mieszaniną bazowych olejów mineralnych i syntetycznych. Jednak nie należy kierować się tym, i nie mieszać dwóch różnych olejów w silniku samodzielnie. Proces mieszania odbywa się w laboratoriach i dotyczy olejów bazowych. Olej półsyntetyczny posiada wiele właściwości zbliżonych do syntetycznego. Zapewnia lepszą ochronę silnika i smarowanie niż olej mineralny. Oleje tego typu są „pomostem” w przejściu z oleju syntetycznego na mineralny.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacje pobierane z Twojej przeglądarki nie wykraczają poza standardowe informacje potrzebne systemowi Joomla do działania.

Copyright © 2013. Prolet TM Serwis  Rights Reserved.